Tip-tip Penanaman

Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini info pertanian terkini.
CILIBANGI

Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini info pertanian terkini.
CILIBANGI

Koleksi tips penanaman berkaitan sayur-sayuran. Boleh diaplikasikan bagi penggemar kebun bandar.

- Iklan -

- Iklan -

Proses Percambahan Benih Cilibangi Proses Penyemaian Biji Benih - Langkah-langkah menyemai benih cili.
Pindah Tanam Anak Pokok Cili - Langkah-langkah proses pindah tanam anak pokok cili.
Pemangkasan Tunas Air Pada Dahan Utama Cili (Single Stem Training) - Teknik ini adalah satu latihan kepada pokok cili supaya pokok kekal mempunyai satu batang utama sahaja sehingga cabang 'Y' utama tumbuh.
6 Langkah Membuat Tiang Sokongan Pokok Cili - Pokok cili memerlukan tiang sokongan tambahan bagi menampung beban berat buah cili, berikut kami kongsikan cara membuat tiang sokongan pokok cili ini.
3 Jenis Baja Pokok Cili Yang Sesuai Digunakan di Rumah - Pelbagai baja diperkenalkan di pasaran dan selaku pengguna kita sentiasa mencari baja yang sesuai dengan pokok cili yang kita tanam. 3 jenis baja pokok cili ini sangat biasa digunakan.
cilibangi Panduan Penanaman Cilibangi - Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini info pertanian terkini. CILIBANGI Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini info pertanian terkini. CILIBANGI Berikut adalah 6 perkara penting yang sentiasa menjadi panduan buat penanam pokok cili, terutama bagi mereka yang baru mula mahu belajar bercucuk tanam. Klik pada pautan dibawah untuk mengenali panduan penanaman dan penjagaan pokok Cilibangi. […]
Bagaimana Sistem Fertigasi Berfungsi - Biarpun ruang laman yang dimiliki sangat sempit dan terhad, ini bukan cabaran yang besar buat penggemar tanaman. Namun, cabaran yang besar bagi mereka di bandar adalah dalam urusan penyiraman. Keletihan bekerja seharian menyebabkan ada ketika terlupa untuk menyiram tanaman di kebun kesayangan.
7 Manfaat Peat-Moss Pada Tanaman - Kebiasaan dalam amalan menanam, benih tersebut kita terus tabur pada permukaan tanah. Tanpa perlu menunggu proses percambahan sebelum dipindahkan ke medium tanaman.
6 Tips Penyiraman Apabila Anda Bercuti Panjang - Anda pasti merasa resah dan gelisah apabila terpaksa meninggalkan kebun mini di rumah yang tiada siapa lagi boleh diharapkan untuk membantu anda menyiram pokok kesayangan.
4 Faktor Mempengaruhi Tahap Kematangan Cilibangi - Cilibangi tumbuh merimbun dan mencapai sehingga 4 kaki tinggi dan 3 kaki lebar kanopi.

KELAS FERTIGASI TANAM CILI (ONLINE)Kelas Fertigasi Serendah RM30, Akses Selama 1 Tahun

Daftar kelas sekarang dan akses kelas pada bila-bila masa anda lapang. Harga kelas bermula RM30.


KELAS FERTIGASI TANAM CILI (ONLINE)Kelas Fertigasi Serendah RM30, Akses Selama 1 Tahun

Daftar kelas sekarang dan akses kelas pada bila-bila masa anda lapang. Harga kelas bermula RM30.