Penyakit Cili

Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini info pertanian terkini.
CILIBANGI

Pelbagai penyakit dan simptom yang dihadapi oleh pokok cili.

- Iklan -

Cili diserang lalat buah Kenapa Tangkai Cili Menjadi Kuning? - Setiap varieti mempunyai tahap kepedasan dan aroma yang memikat serangga perosak.
Kenali Virus Timun Mozek (CMV) Yang Menyerang Pokok Cili - Salah satunya adalah menyebabkan pokok terbantut, pokok yang tidak produktif mempunyai dedaun hijau dengan rupa yang liut.
Kenali Virus Mozek Tembakau dan Virus Mozek Tomato - Kedua-duanya menjangkiti cili, tomato, kentang dan beberapa lagi hos termasuk rumput. Kesemua peringkat pertumbuhan boleh terjejas.
Pokok Cilibangi-3 7 Penyakit Pokok Cili Yang Sentiasa Dihadapi Pengusaha Tempatan - Malaysia berusaha meningkatkan pengeluaran hasil cilinya bagi memenuhi permintaan pasaran. Namun, cabaran dari segi pengawalan penyakit dan serangga masih menghantui sebilangan petani tempatan.
Perbezaan Daun Cili Menjadi Kerinting Disebabkan Virus Dan Terlebih Baja - Simptom terlebih baja memang hampir sama dengan simptom daun kerinting akibat virus.
Bagaimana Cara Menganalisa & Memahami Penyakit Tanaman Di Kebun - Proses analisa ini sangat penting bagi setiap pengusaha tanaman. Ini disebabkan oleh pelbagai faktor yang memberi kesan terhadap penghasilan sesuatu tanaman. Tidak dapat tidak, selaku pengusaha harus mengambil inisiatif menambah ilmu pengetahuan dalam pengurusan penanaman.
Cara Mengurus Tanaman Cili Yang Diserang Kerinting - Apa yang perlu saya buat dalam mengurus tanaman cili yang diserang kerinting?
Video Penerangan Kulat Hawar Pucuk - Penerangan simptom dan punca serangan kulat hawar pucuk pada pokok cili.
Lihat Simptom Virus Atau Kurang Kalsium Pokok Cili - Biasa terdapat salah faham dalam mengenali simptom virus ini dan dengan perkongsian ini diharapkan dapat memudahkan penghasilan sesebuah keputusan.
Simptom Blossom End Rot, tanda kurang kalsium Buah Cili Merekah Atau Buruk Petanda Kurang Kalsium - Gejala buah cili merekah dan buruk di hujung buah adalah perkara biasa dalam penanaman cili dan juga sayuran yang menghasilkan buah yang lain. Ini berikutan sebagai tanda kurang kalsium pada pokok.

KELAS FERTIGASI TANAM CILI (ONLINE)Kelas Fertigasi Serendah RM30, Akses Selama 1 Tahun

Daftar kelas sekarang dan akses kelas pada bila-bila masa anda lapang. Harga kelas bermula RM30.