? ARGHH! SIAPA YANG MAKAN DAUN SAYUR SAYA NI? ?

Permulaannya, saya cuba tanam dalam 2-3 pasu. Pilihan saya adalah sayur macam cili, terung dan sawi. Yelah, setiap hari nak makan pedas-pedas je kan.

- Iklan -

 

🌱 ARGHH! SIAPA YANG MAKAN DAUN SAYUR SAYA NI? 🌱

Hi, saya Aiman. Berusia 35 tahun. Saya baru je berjinak-jinak dalam dunia penanaman ini.

Ada lah kawasan kecil sekangkang kera belakang rumah ni ha, muat untuk tanam sekadar suka-suka. Ini pun hasil galakan teman sepejabat.

 

Permulaannya, saya cuba tanam dalam 2-3 pasu. Pilihan saya adalah sayur macam cili, terung dan sawi. Yelah, setiap hari nak makan pedas-pedas je kan.

 

Tambah pula orang rumah kata nak berjimat belanja dapur.Β Benih tu mulanya elok je tumbuh. Cantik daunnya, segar dan sedap mata memandang.

 

Cuma bila dah besar sikit ni, berlubang sana sini, bahkan elok pula serangga yang putih-putih tu bersarang bawah daun. Sakit pula hati melihatnya kan.

 

Saya pun cuba tanya kawan sepejabat, Izwan namanya. Izwan sarankan saya supaya guna kawalan serangga dari Cilibangi ni. Saya tanya dia pokok dia pun kena macam tu ke, berlubang sana sini, habis daun pokoknya?

 

Dia kata bukan sebab tu, pokoknya elok cuma buahnya yang rosak dan busuk. Bila dibelah cilinya, melompat lompat ulat/larva lalat buah. Tapi Izwan tetap sarankan saya cuba dulu. Sebab dia guna kawalan tu je. Pokoknya sihat dan tiada serangan lalat buah lagi.

 

Izwan bagi nombor telefon Cilibangi, 017 6037196 ni dengan laman web www.cilibangi.com, kalau nak buat sebarang tempahan. Nak cepat dan pantas, Izwan suruh klik link ni, https://bit.ly/PMCilibangi.

 

- Iklan -

Disebabkan saya suka tanam cili, dia bagi satu lagi laman web; www.cilibangi.com yang ceritakan bagaimana menanam cili di rumah.

 

Kemudian, saya pun terus Whatsapp Cilibangi di 017 6037196, tanya ada ke stok kawalan serangga organik Repellente ni. Lepas 2 hari order, dapat bungkusan Pos Laju warna oren.

 

Terus saya bancuh mengikut sukatan yang ditetapkan.

 

Izwan pun ada kongsi juga cara semburan yang betul. Sembur pada keseluruhan permukaan atas dan bawah daun. Dalam tempoh seminggu sudah nampak perbezaan, kata Izwan. Tapi, selepas 3 hari saya lakukan semburan, sudah nampak perbezaan. Terutama sekali serangga yang bersarang bawah daun. Ohsem!

 

Di sini saya dapat simpulkan, penggunaan kawalan serangga Repellente ini;

βœ” Sangat sesuai untuk penanam kecil-kecilan di rumah, kerana bahan organik yang digunakan. Bebas racun yang berbahaya.
βœ” Jimat masa dan tenaga.
βœ” Mudah dibancuh, hanya setengah penutup untuk 1 Liter air.
βœ”Ada dua jenis Repellente. Repellente 1 sesuai untuk sayuran berdaun. Repellente 2 sesuai untuk sayuran berbuah.
βœ” Paling best, 3 hari dah nampak perubahan. Daun dan pokok pun segar, membesar dengan gembira.

 

Nak tunggu apa lagi, saya cerita panjang pun sudah tentu orang tak dapat bayangkan 100% kan. Kena pakat guna dan cuba pada tanaman sendiri ye.

============
CARA ORDER
============

βœ† Whatsapp/SMS β€œREPEL” β€”β€”β€”β€”> +6017 6037196
βœ† Whatsapp/SMS β€œREPEL” β€”β€”β€”β€”> +6017 6037196
βœ† Whatsapp/SMS β€œREPEL” β€”β€”β€”β€”> +6017 6037196

ATAU

βœ‰ PM β€œREPEL” β€”β€”β€”β€”> https://bit.ly/PMCilibangi
βœ‰ PM β€œREPEL” β€”β€”β€”β€”> https://bit.ly/PMCilibangi
βœ‰ PM β€œREPEL” β€”β€”β€”β€”> https://bit.ly/PMCilibangi

- Iklan -


Anda mungkin juga berminat
- Iklan -

Tinggalkan komen

Alamat email anda tidak akan disiarkan.

2 Komen
  1. Zurainny Ismail berkata

    Walaupun selalu org ckp blh buat repellent sendiri, tapi x semua org cukup organized utk buat semua. Azam tahun baru nak giatkan aktiviti berkebun, so Insyallah, saya akan dapatkan repellent ni nanti.

    1. Fikri berkata

      Terima kasih kerana berminat dengan kawalan serangga Repellente Cilibangi.

      Terbaik cik puan. Semoga keazaman cik puan tercapai dengan jayanya.

      Cik puan boleh klik http://bit.ly/PMCilibangi untuk PM kami atau whatsapp/SMS di 017 6037196.