Cara-cara Menanam Semula Salad Di Rumah, Anda Cuma Perlukan Segelas Air Baja Sahaja

Sangat mudah dan sebenarnya jika kita mampu melakukan penanaman semula ini, kita bakal mengalami penjimatan yang banyak.

Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini info pertanian terkini.
CILIBANGI

Sangat mudah dan sebenarnya jika kita mampu melakukan penanaman semula salad ini, kita bakal mengalami penjimatan yang banyak.

Bagi mereka yang sangat menggemari salad, video ini sangat tepat buat anda. Namun, pengamatan saya, air yang digunakan dalam gelas tersebut mestilah air yang dibancuh bersama baja. Setahu saya baja yang boleh larut di dalam air ini adalah baja AB.

BACA: Pembajaan Yang Teratur

Dengan pembajaan yang teratur ini juga, pokok dapat membesar dengan baik dan sempurna. Sumber nutrisi yang diperlukan oleh pokok tentulah daripada bekalan baja yang diberikan.

- Iklan -

Pokok juga memerlukan nutrisi untuk pertumbuhannya, bagi memenuhi keperluan proses photosintesis yang dilaluinya setiap hari.

Apa Kelebihan Menanam Dengan Kaedah Di Atas?

Hasil yang diperolehi lebih cepat dan pantas. Kita tidak perlu menunggu benih bercambah dan melihat pokok membesar dari anak pokok sehingga masa yang sesuai untuk dituai.

Sebaliknya, kita guna rumpun yang sudah dipotong daunnya dan tinggalkan sedikit akar untuk pokok mula mengeluarkan daunnya yang baru.

Mudahkan?


KELAS FERTIGASI TANAM CILI (ONLINE)Kelas Fertigasi Serendah RM30, Akses Selama 1 Tahun

Daftar kelas sekarang dan akses kelas pada bila-bila masa anda lapang. Harga kelas bermula RM30.

Via Cilibangi

Nota Percuma!

Langgan email percuma setiap minggu untuk dapatkan info terkini mengenai tanaman.

Anda mungkin juga berminat
- Iklan -

Tinggalkan komen

Alamat email anda tidak akan disiarkan.