Bulan lepas aku perhatikan banyak bunga yang keluar dari pokok cili yang aku tanam sendiri. Cumanya, aku pelik, lepas beberapa minggu banyak bunga-bunga gugur dan tidak berjaya menjadi buah cili.

Kebanyakan yang gugur tu, tangkainya warna kuning. Sedangkan pokok sihat, tiada kerinting atau berkerekot daunnya.

Si Fadhil punya pokok tengok meriah dengan bunga. Jeles betul aku tengok. Fadhil ni kawan merangkap jiran sebelah rumah aku ni ha. Aku tanya si Fadhil pasal masalah bunga yang gugur ni.

Fadhil kata,

“Itulah, kan aku dah cakap dulu. Pokok ni bukan setakat kena jaga kawalan serangga ja. Sumber makanan dia pun kita kena jaga, macam bagi baja lah”

“Jadi, aku nak buat macam mana dengan pokok aku ni? Sayang oh!”, jawab aku sambil mengusap helaian daun pokok cili kesayangan.

“Macam ni, cuba kau sembur dengan Bio-Booster Cilibangi tu. Isi kandungan dia ada nutrient tambahan yang baik untuk pokok. Cara gunanya hanya sembur pada keseluruhan pokok. Dia kata ada efektif mikrob (EM) ada dalam Bio-booster ni. Memang bagus pun untuk pokok.”, panjang pulak Fadhil ni cerita.

“Jadi, kalau pokok kau banyak bunga gugur, ni simptom kurang nutrien. Tak silap aku sebab kurang amino asid. Dengan Bio-booster ni kau dapat bagi baja tambahan pada pokok melalui semburan foliar.”, tambah lagi Fadhil.

“Ok, macam mana nak order?”

Caranya, kau pergi kat website dia, Cilibangi.com. Boleh beli terus secara online. Harga untuk 250ml, RM20. Ini pati tau, kau kena larutkan dalam botol spray. Nak pakai pun sikit je sekali guna.

2ml untuk 1L air. Boleh dapat banyak kali bancuhan tu.

Ataupun boleh PM Facebook Cilibangi atau Whatsapp 0176037196.

Mahukah Tuan dan Puan Mendapatkan Bio-Booster?

Klik butang di bawah untuk mulakan tempahan secara online!

Saya Mahu Beli Bio-Booster, Tapi Tiada Akaun Online?

Usah risau. Kami juga boleh dihubungi melalui Whatsapp dan juga Facebook.

Tempahan Melalui Whatsapp

Klik butang di bawah untuk mulakan tempahan.

Tempahan Melalui Facebook

Klik butang di bawah untuk mulakan tempahan.

Tempah Sekarang

Klik butang di bawah untuk mulakan tempahan secara online!