Sejak seminggu ni, termenung aku fikir pasal pokok cili aku ni. Rasanya dah hampir setiap hari aku pantau pertumbuhan dia.

Nak kata baja tak cukup, rasanya dah ikut jadual dah. Serangga punyalah banyak. Pening dah aku nak rawat macam mana.

Aku ada perhatikan satu produk ni. Nama dia Repellente, produk kawalan serangga dari Cilibangi. Kawan aku si Fadhil yang bagi tahu pasal produk ni. Dia pun dah cuba dekat pokok terung dengan cili dia. Tengok muka dia macam puas hati lepas guna Repellente ni.

Bila baca review produk dekat facebook, banyak yang kata memuaskan. Selain dari pokok cili, ada yang kata pokok kari dia dah tak ada serangga. Ada juga yang beritahu, pokok bunga dia pun dah tak ada serangga yang berani nak dekat.

Cuma, repellente ni ada dua jenis. Dia tulis Repellente 1 dan Repellente 2 kat botol tu.

Bila aku baca dua-dua keterangan produk ni, apa yang dapat aku simpulkan kalau aku tanam pokok sayuran berdaun, Repellente 1 sesuai untuk serangga menyerang daun dan bunga, macam belalang, bena putih, thrip, pelombong daun dan lain-lain.

Bena putih yang banyak bawah daun pokok cili aku tu dia kata memang berkesan pun halang serangga tu datang semula.

Kalau Repellente 2 pula sesuai untuk pokok sayuran yang menghasilkan buah, macam pokok cili, tomato dengan terung. Serangga macam lalat buah, ulat yang mengorek buah dia dapat hindarkan. Bahkan, serangga yang menyerang daun dan bunga pun dia dapat bantu.

Oh, ada dua peket rupanya repellente ni. Satu yang sedia guna, siap dengan botol spray (500ml), RM12. Ini tinggal sembur je. Satu lagi, pati pekat (100ml) RM 40, yang ni kena bancuh dulu sebelum guna.

Cara bancuhan, 1ml pati untuk 500ml air kosong. Pati pekat ni nampak lagi JIMAT, dapat buat bancuhan 100 botol spray 500ml tu. Banyak tu.

Rasanya, aku nak pilih sedia guna dulu. Nak cuba. Kalau berkesan memang aku ambil terus, walaupun Fadhil kata ambil terus yang pati. Lagi jimat.

Kalau korang hadapi masalah yang sama, dan nak tahu pasal produk ni juga, boleh dapatkan produk ini di Cilibangi.com . Boleh beli kat website secara online.

Kalau nak tempah terus boleh PM Cilibangi atau Whatsapp 0176037196.

Apa Beza Repellente 1 & Repellente 2?

Repellente 1 = Sayuran Berdaun

Contoh: Sawi, Bayam, Kangkong, Salad, Kobis dan lain-lain.

Repellente 2 = Sayuran Berbuah

Contoh: Cili, Terung, Bendi, Tomato dan lain-lain.

Mahukah Tuan dan Puan Mendapatkan Repellente?

Klik butang di bawah untuk mulakan tempahan secara online!

Video Cara Bancuhan & Semburan Repellente

Testimoni Pelanggan Repellente

Saya Mahu Beli Repellente, Tapi Tiada Akaun Online?

Usah risau. Kami juga boleh dihubungi melalui Whatsapp dan juga Facebook.

Klik butang di bawah untuk mulakan tempahan di Whatsapp.

Klik butang di bawah untuk mulakan tempahan di PM Facebook.

Tempah Sekarang

Klik butang di bawah untuk mulakan tempahan secara online!